Vespashopping, lifestyle fashion voor de Vespa liefhebber
Vespashopping, lifestyle fashion voor de Vespa liefhebber
In 2010 introduceerde Vespa een nieuwe kledinglijn gericht op de young urban. Aan Brandambassadors is gevraagd om deze kledinglijn te introduceren bij de Vespa liefhebber via de online community Vespafans.com.
Ook is gedacht om de distributie van deze unieke modellen via de Vespa dealers in Nederland en België te laten plaats vinden. Door de vraag te stimuleren en traffic naar de winkels te genereren motiveerden we de dealers om de producten op te nemen in het assortiment.
Mediainzet
We hebben gebruik gemaakt van de volgende media en kanalen:banner advertising, nieuwsbrief naar alle leden van de community, flyers in de shops en op Vespafans hebben we een entree gemaakt naar de Vespashopping catalogus. Op deze pagina kan een flyer worden gedownload. Iedereen die de flyer download en naar de dealer gaat krijgt bij aankoop van een originele Vespa sleutelhanger.
Het resultaat
In de actieperiode 1 mei – 7 juni 2010 was dit het resultaat:
- aantal bezoeken site 13.000
- aantal unieke bezoekers 9.700
- weergave homepage Vespashopping banner: 11.000
- aantal doorkliks naar actiesite: 808
- aantal downloads coupon: 522
Een succesvolle actie met hoge mate van betrokkenheid van de Vespa fans.