Toppik Influencer Campagne
Toppik
Toppik is een internationaal merk dat meer dan 30 jaar geleden in de Verenigde Staten is opgericht. Bij Toppik zijn ze gespecialiseerd in het ontwikkelen van producten die je coupe verbeteren. Ze hebben verschillende producten, bijvoorbeeld om je haar voller te laten lijken, je uitgroei te verbergen of voor extra volume. Wij hebben voor Toppik een influencer campagne opgezet die gedurende de maand december liep.
De campagne
Deze campagne was opgedeeld in twee delen, die draaiden om in totaal 3 verschillende Toppik producten: de Browbuilding Fibers & Root Touch Up Spray en de Hair Building Fibers. In totaal deden er 16 influencers mee aan deze campagne, zowel micro als meso influencers. Voor deze campagne waren een aantal doelstellingen opgesteld, waaronder het vergroten van de naamsbekendheid en de volgers van de influencers aanzetten tot aankoop. Alle influencers kregen hun persoonlijke kortingscode van 10% voor het bestellen op de website.
Naast beauty en lifestyle influencers hebben we ook twee kappers met een groot bereik op social media meegenomen in deze campagne. Zo schreef Jan Willem van b4men een uitgebreide blog over hoe hij de Hair Building Fibers uittestte bij een klant, en maakte Bryan video’s waarin hij de producten demonstreerde bij klanten. Omdat ze beide kapper zijn waren zij erg geschikt voor deze campagne.
Wat zijn de resultaten?
Om deze vraag te beantwoorden zijn hier eerst de verwachtingen die van tevoren opgesteld zijn voor Toppik.
Verwachtingen/KPI’s
- Verwachte aantal influencers
- 16 influencers
- Verwachte totale bereik influencers:
- 440.000 volgers in totaal
- Verwachte totaal (minimum) aantal posts/stories
- 32 posts/stories
- Verwachte totale impressies
- 100.000 impressies
Resultaten
- Deelnemende influencers
- 16 influencers
- Totale bereik influencers
- 693.333 totaal bereik
- Totaal aantal posts/stories
- 52 posts/stories
- Totale impressies
- 297.968 impressies