New Care Supplements Campagne
New Care Supplements
Supplementen zijn een belangrijk onderdeel als jij je bezighoudt met sport, voeding en gezond leven. Het draagt bij aan een sneller herstel of een betere prestatie. New Care Supplements een Nederlands bedrijf dat pure & eerlijke supplementen produceert. Op dit moment zit New Care Supplements veel in de sportwereld maar willen zij zich ook bekend maken in andere branches.
Hoe is deze campagne opgezet?
Deze campagne start eerst met een research, welke influencers passen het best bij het merk en product. Nadat de research is uitgevoerd zijn er zo’n 30 tot 40 influencers uitgenodigd met de vraag of zij een New Care Supplements pakket willen ontvangen. Vanuit de aanmeldingen hebben wij vervolgens tien influencers geselecteerd die het pakket ontvangen. Het pakket wordt persoonlijk gemaakt met een begeleidende brief daarbij waarin staat wat de verwachtingen zijn en waar de post aan moet voldoen. Bij deze campagne hebben wij er ook een win actie aangekoppeld. De influencer mocht een winnaar kiezen vanuit de comments die hetzelfde pakket kon winnen. Hiermee stimuleren we het engagement van de volgers van de influencers.
Attentie voor supplements
Het doel van deze campagne is om meer aandacht te genereren voor supplementen. New Care Supplements wilt zich meer in de food branche oriënteren door middel van influencers. Voor deze campagne zijn er tien influencers geselecteerd om een pakket met supplementen te testen. De influencers die geselecteerd zijn houden zich voornamelijk bezig met voeding, sport en gezondheid. De supplementen die zij krijgen dragen bij aan: Herstel, kracht, gezondheid, uithouding en prestatie. De bedoeling van deze campagne is om de followers van de influencers te inspireren en te informeren over de supplementen.
Wat waren de marketingdoelstellingen?
- Naamsbekendheid voor New Care Supplements
- Food influencers bereiken
Wat zijn de resultaten?
Om deze vraag te beantwoorden zijn hier eerst de verwachtingen die wij hadden opgesteld:
Verwachtingen/KPI’s
- Expected number of influencers:
- 10 micro-influencers
- Expected total reach influencers:
- 100.000 followers in total
- Expected total minimum amount of posts:
- 10 posts
- Potential impressions:
- 50.000 impressions
Resultaten
- Number of influencers participated:
- 10 micro influencers
- Actual total reach influencers:
- 234.348 followers in total
- Actual amount of posts:
- 16 posts
- Actual potential impressions:
- 119.299