Mijn Bullet Journal campagne
Search, Send & Seed Campaign
Search, send & seed is een influencer campagne waarbij we een product onder de aandacht gaan brengen bij influencers. Als eerst selecteren wij influencers die bij het product passen. Wat is hun interesse, wat houdt ze bezig of op welk domein zijn ze actief. Daarna gaan we de geselecteerde influencers uitnodigen om deel te nemen aan de campagne. Bij deze campagne ontvangen zij een gratis product. Het product sturen wij dan op met een begeleidende brief waar in staat wat het doel van de campagne is en de voorwaarden voor deelname.
Mijn Bullet Journal
Iedere influencer heeft een druk leven, hoe krijg je dat drukke leven op orde? De bullet journal is een organizer die nodig is in het leven van een influencer. De Mijn Bullet Journal is het perfecte boekje om al jouw afspraken, taken, plannen, doelen, to-do-lists, verjaardagen in één boekje op een creatieve manier te verzamelen. Wij hebben 72 influencers uitgenodigd om mee te doen aan deze campagne.
Hoe is deze campagne opgezet?
Wij nodigen een aantal influencers uit met de vraag of zij het Mijn Bullet Journal pakket willen ontvangen. Vanuit de aanmeldingen hebben wij 20 influencers geselecteerd. Deze 20 influencers hebben wij het pakket opgestuurd met daar in een begeleidende brief met de vraag of zij over dit product willen posten en waar de post aan moet voldoen. Aan deze campagne is ook een winactie gekoppeld. Hiermee stimuleren wij reacties van de volgers van de influencers. De twintig influencers mochten een Mijn Bullet Journal pakket weggeven aan hun volgers. Deze campagne noemen we de Search, Send & Seed Campaign. Als eerst zoeken en selecteren we de influencers op basis van hun content. Daarna als ze mee willen doen sturen we ze het pakket op. Vervolgens doen ze een of meerdere posts over het product.
Wat waren de marketing doelstellingen?
- Naamsbekendheid voor BBNC uitgevers creëren
- Nieuw product onder de aandacht brengen bij influencers en hun volgers
Wat waren de resultaten?
Om deze vraag te beantwoorden zijn hier eerst de verwachtingen die wij hadden opgesteld:
Verwachtingen/KPI’s
- Expected number of influencers:
20 micro-influencers - Expected total reach influencers:
100.000 followers in total - Expected total minimum amount of posts:
10 posts - Potential impressions:
50.000 impressions
____________________________
Resultaten
- Number of influencers participated:
20 micro-influencers - Actual total reach influencers:
96.000 followers in total - Actual total amount of posts:
- 21 social posts
- 5 Instastories
- 1 blogposts
- Actual potential impressions:
110.000 - Actual eyeballs (viewers of the campaign)
- 53.000