Hartstichting ‘Voor je Hart’ campagne
In de lente van dit jaar kwam de Hartstichting bij ons met de vraag of wij micro influencers met een persoonlijk verhaal kunnen betrekken bij de Hartstichting campagne ‘Voor je Hart’.
De volgende doelstellingen zijn geformuleerd:
- Awareness creëren voor hart- en vaatziekten door mensen te inspireren met een persoonlijke verhaal
- De volgers betrekken bij campagnes van de Hartstichting “Voor je hart”
- De volgers activeren om de sociale kanalen van de Hartstichting te volgen.
We hebben in deze campagne gewerkt met zowel micro als macro influencers als personalities. Basis selectie criterium is hun persoonlijke ‘hart’ verhaal.
Selectie influencers
Voor de campagne hebben we influencers geselecteerd die vanuit een persoonlijke betrokkenheid een connectie hebben met de Hartstichting of hart- en vaatziekten. In de social media posts hebben de influencers dit terug laten komen. Alle influencers hebben hun persoonlijke verhaal over hun ervaring met hart- en vaatziekten gedeeld met #voorjehart. Zowel persoonlijk als in hun directe omgeving.
Emotionele verhalen
Dit leverde bijzondere en emotionele verhalen op. Zo vertelde Geertje Boekhouder van Lifesabout hoe ze geheel onverwachts hartpatiënt werd, en vertelden de Healthy Sisters over hun vader die hartpatiënt is. Ook hebben we Loes Haverkort tijdens de campagne voorgedragen als ambassadeur voor de Hartstichting. Zij is door de Hartstichting met open armen ontvangen.
Aanhaak campagnes
Naast dat influencers hun eigen verhaal vertelden is ook aandacht besteed aan ‘Dress Red Day’. Influencers plaatsten hierbij een foto in rode kleding, en vroegen hun volgers ook iets roods aan te trekken op 29 september om aandacht te vragen voor hart- en vaatziekten bij vrouwen. Andere aanhaak campagnes zijn:
- Hartstikke jarig
- De Hartstocht in Biesbosch
- Gezond leven
- AED
- Imagine Run
- Rookvrije ruimten
Zelfs na de campagne periode blijven de influencers hun ‘campagne’ post plaatsen!
Resultaten
Voor deze campagne hadden we het doel opgesteld om minimaal 150.000 uniek bereik te realiseren, en minimaal aantal posts van 10. Hieronder is te zien welke bijzondere resultaten er zijn behaald voor de Voor je Hartcampagne.
- Aantal influencers
7 influencers - Totaal uniek bereik
164k + - Aantal posts
52 - Totale impressies
236k