Klaar om jouw avond een aziatische twist te geven? Deze Duitse influencer campagne Mitsuba Asia Wochen laat zien hoe de Mitsuba snacks jouw avond spice geven. In de vorige #spiceitup campagne hebben de Duitse influencers al kennis gemaakt met de spicy en crunchy aziatische Mitsuba snacks. Nu gaan we een stapje verder: ze introduceren de snacks bij hun vrienden. Hoe? Tijdens een echte Asian Night.
Duitse influencer campagne Mitsuba’s Asia Wochen
Tijdens de Asia Wochen in Duitsland, waar aziatische producten in de supermarkt centraal staan, is het natuurlijk Mitsuba’s time to shine. Met een speciale campagne pagina en een winactie voor een reis naar Azië is Mitsuba de hero van de Asia Wochen. Voor deze Asia Wochen heeft Brandambassadors een influencer campagne ontwikkeld, om online brand awarness en om conversie naar de campagne pagina te creeeren.
Asian Night
Het thema van de campagne is Asian Night. Voor deze Duitse influencer campagne Mitsuba Asia Wochen ontwikkelden we een concept waartbij de influencers een Asian Night voor hun vrienden organiseren. De influencers nodigen hun vrienden uit en laten zien hoe Mitsuba elke avond met vrienden spice geeft. Hoe ziet de Asian Night eruit? Voor elke influencer zetten we een eigen concept op. Elke influencer geeft dus zijn of haar persoonlijke twist aan de Asian Nigt. Van een Asian food party, tot karaoke tot een outdoor adventure. Elke content heeft de boodschap: Mitsuba maakt van elke avond een Asian experience. De influencers geven tips op zelf een Asian Night te organiseren.
Resultaten
De influencers zorgden voor een boost in aanmeldingen voor de winactie. Zodra de influencer content online stond, schoten de aanmeldingen omhoog. Het aantal aanmeldingen lag boven verwachting.
Met de campagne bereikten we de juiste doelgroep. De Duitse Mitsuba doelgroep bevindt zich in specifieke steden. De Mitsuba snacks zijn namelijk in bepaalde regio’s in Duitsland verkrijgbaar. De influencerselectie is dan ook gebaseerd op het percentage followers in die regio’s. Bijna 50% van de bereikte followers (impressions) zat in de betreffende regio’s. De influencers bereikten dus de juiste doelgroep: zowel wat betreft locatie, als ook leeftijd (91% van de volgers binnen de doelgroep) als verhouding man/vrouw.
Benieuwd naar de Asian Night? Bekijk hier Hao’s karaoke party:
Dit bericht op Instagram bekijken
Ook een creatieve influencer marketing campagne voor jouw merk of organisatie op zetten? Contact us! We denken graag met je mee.