Voor Dremel, onderdeel van Bosch, heeft Brandambassadors een unieke Micro-influencer campagne opgezet. In ons eerdere artikel over Micro-Influencers lichtten we al toe dat de kracht van Micro-Influencers ‘m zit in hun liefde voor een merk of product. Voor Dremel zijn we daarom op zoek gegaan naar gepassioneerde Dremel gebruikers.
Micro-influencers identificeren
Met behulp van ons innovatieve platform hebben we verschillende groepen Dremel fans kunnen identificeren. Een groep daarvan was Dremel-gebruikers in de Custom Bike Scene. Een gepassioneerde doelgroep die hun Dremel multi-tool inzet om hun bikes te pimpen en te tunen. Soms voor kleine klusjes, maar soms ook om hun motor een personal touch te geven.
De campagne
Het gebruik van een multi-tool voor je bike kun je niet uit een boekje leren. Dat moet je ervaren. Learning through experience. De insteek van de campagne was daarom het delen van kennis. De influencers werden gevraagd hun Dremel tips & tricks te delen met de hashtag #CustomByDremel. Zo is alle gezamenlijke kennis te vinden onder een hashtag. Dit hebben we vorm gegeven door hen te vragen een project te starten met hun Dremel waarbij begin, progressie en eindresultaat werden gedeeld.