Generatie Z, iedereen die tussen de jaren 1992 tot heden is geboren, de generatie de nog net niet met de telefoon in de hand is geboren, de generatie die meer online dan offline leeft, de generatie die gemiddeld 6 uur per dag online spendeert, de online wereld als geen ander kennen en na 8 seconden al afgeleid zijn. Waarom? Omdat het internet er al was toen zij ter wereld kwamen. Generatie Z is een belangrijke generatie in de marketingwereld voor 2019!
Hoe bereik je deze generatie?
Generatie Z, de ongrijpbare en onbereikbare generatie die alles in de marketingwereld zal veranderen. Gen Z is sterk individueel ingesteld en het is niet gemakkelijk om ze effectief te bereiken met een marketingcampagne (getbright, 2019). Hoe bereik je daadwerkelijk deze generatie? Om de aandacht te krijgen van deze generatie is een kort en bondig visueel beeld belangrijk, aangezien hun concentratie op zo’n 8 seconden gemiddeld zit. Denk hierbij aan het gebruik van YouTubers en Instagrammers waar deze generatie elke dag naar kijkt. De generatie Z herkent zich in de vloggers en Instagrammers. Daarnaast is humor ook een essentiële factor om Gen Z te bereiken. (Communicatietrends, 2019)
Social media
Snapchat, Instagram, YouTube zijn de social media kanalen die Gen Z beheert. Van alle generaties brengen zij de meeste tijd door op deze kanalen. Ze zijn visueel ingesteld en gebruiken selfies, emoticons en filmpjes als taal. Alles wat generatie Z doet moet gefotografeerd worden, wat ze eten, wat ze aan het doen zijn, welke film ze kijken en zelfs wanneer ze gaan slapen. Generatie Z heeft tientallen groepsappen, is bekend met elke filter op Snapchat & deelt 24/7 wat ze aan het doen zijn via Instagram story. Kortom, alles wat deze generatie meemaakt moet online geplaatst worden.
Concentratie
Doordat de generatie Z opgegroeid is met het internet, zijn ze gewend dat er constante informatiestroom is. Ze zijn goed in het multitasken tussen vijf schermen en ze zijn er aan gewend dat alles binnen een klik te vinden is, of dat nou muziek, een berichtje of een product is. Gen Z staat er dan ook om bekend dat ze een gemiddelde spanningsboog van 8 seconden hebben.
Gen Z
Generatie Z is een unieke generatie, ze zijn geboren met het internet en spenderen ongeveer 6 uur per dag online. Lange teksten, daar zijn ze niet geïnteresseerd in. Wat zij willen is kort en bondig visueel beeld met humor en waar zij zich in herkennen. Gen Z lijkt onbereikbaar, maar met de inzet van de juiste social influencers op de kanalen waar zij actief op zijn kom je al een heel eind!
Bronnen:
Ipsos. (2019) Generatie Z bereiken . https://www.adformatie.nl/merkstrategie/2-tips-om-succesvol-te-haken-op-de-selfie-generatie
Sanne. L.S. (2019) 5 tips om generatie z succesvol te bereiken. https://socialinc.nl/content/vijf-tips-om-generatie-z-succesvol-te-bereiken-via-social/
Diederick. U. (2019) Generation Z: de ongrijpbare generatie. https://www.marketingfacts.nl/berichten/generation-z-de-ongrijpbare-generatie
Bij Brandambassadors geloven wij in de kracht van Influencer marketing. Wil je meer informatie over Influencer marketing? Neem dan gerust contact met ons op!