De kracht van Micro influencers zit ‘m in de kracht van een gezegde als “Eendracht maakt macht”. Ze hebben wellicht geen hoogbereik, maar wel echte liefde voor een merk. Waarom en hoe zet je Micro influencers in voor je merk?
Grote influencers zoals Serena Verbon of Nikkie Tutorials hebben dan wel een torenhoog bereik, maar hebben ze ook echte passie? Ja, ze hebben passie voor de categories waar ze over posten. Maar om hun eigen likability te behouden leggen ze zich niet vast aan één merk. Dat is natuurlijk helemaal prima, maar echte brandfans zijn ze om die reden niet en plein public. Waar vind je als merk die brand fans dan wel?
De zoektocht naar Micro influencers
Echte brand fans vind je onder de Micro influencers. Dit zijn mensen die niet per se een hoog bereik hebben, maar wel echte passie voor jouw merk. Juist hun passie voor jouw merk of product, maakt dat ze intrinsiek gemotiveerd zijn om over je merk te praten. Hun activiteit rondom je merk of product is organisch en daardoor authentiek. Hun engagement is vaak hoog. Ze zijn veel met jouw merk bezig en worden daardoor als autoriteit gezien door hun directe kringen. Zoals we allemaal weten is de mening van een vriend voor veel mensen doorslaggevend in een aankoopbeslissing en daarom is het belangrijk je Micro influencers te identificeren. Als dat is gelukt, is het de volgende stap ze in te zetten voor je merk of product om zo hun enthousiasme over te brengen op anderen.
Benieuwd hoe je dat doet? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvende afspraak.
Op 29 juni staat Remas Haverkamp van Brandambassadors op het Influencer Marketing Congres van Nima in Amsterdam waar hij een micro talk geeft over Micro Influencers! Kom je ook? Je kunt hier je tickets kopen.