Influencer marketing is op weg om in 2022 weer verder te groeien – en toch zijn er nog steeds mythes over het werken met influencers.
Van te hoge kosten tot weinig resultaten van nano of micro influencers, er zijn genoeg misvattingen. Klaar om feit van fictie te scheiden? In deze blog serie ontkrachten we veel voorkomende mythes over het werken met influencers. Met deze maand: influencer marketing is alleen relevant voor millennials en Gen Z.
Hoewel social media natuurlijk het imago heeft voornamelijk populair te zijn onder jongeren, ligt dit in werkelijkheid genuanceerder. Instagrammen en influencen is al lang geen privilege meer van millennials en Gen-Z. Wat wel klopt, is dat verschillende leeftijdsgroepen verschillende social media kanalen gebruiken. Daardoor worden ze ook beïnvloed door verschillende influencers. Zo is 35% van de Pinterest-gebruikers 30 tot 49 jaar en is de gemiddelde leeftijd van Twitter gebruikers 40 jaar. In de VS zit 40% van de 65-plussers op Facebook.
Met influencer marketing kun je dus verschillende leeftijdsgroepen bereiken: van Gen Z tot boomers. Wel is het belangrijk om in gedachten te houden dat er veel verschillen zijn in het gebruik van sociale media per leeftijd. De truc is dus te begrijpen hoe verschillende leeftijdsgroepen het liefst online contact leggen en naar wat voor soort content ze op zoek zijn. Want in the end: age is just a number 😉