#SWINGALONG campagne 2021
18,19 en 20 mei stond in het teken van Rotterdam en het Eurovisie Song Festival. Een event dat veel internationale aandacht trekt. Rotterdam Partners pakte grootst uit met een internationale campagne: #SWINGALONG!
Als gaststad van de Eurovisie Song Contest 2021 zet Rotterdam dan ook volop in om – ondanks de des tijdse omstandigheden – het evenement op een unieke en verrassende manier te hosten en Rotterdam internationaal te presenteren als de stad die je wilt bezoeken zodra het weer kan.
Brandambassadors heeft in opdracht van Rotterdam Partners de #SWINGALONG concept op mogen zetten. Hierbij we hebben samengewerkt met influencers en dance-crews uit: Nederland, Duitsland, Engeland, Frankrijk & België om de challenge te verspreiden via Instagram Reels en TikTok.
Als hoogtepunt van de campagne werden in de week van het Eurovisie Songfestival de leukste #SWINGALONG inzendingen geprojecteerd op iconische gebouwen in Rotterdam
Nederlandse danser en deelnemende influencer Luciano Hiwat creëerde de catchy dans op de #SWINGALONG anthem, dat doormiddel van de ‘tag- challenge’ door de nationale en internationale influencers werd opgepakt en verspreid in Europa & England op Tik Tok en Instagram Reels.
Met 27 internationale accounts en een gezamelijk sociaalbereik van 2 miljoen volgers hebben de influencers samen +400.000 organische views weten te realiseren. Naast de #SWINGALONG influencer traject heeft de campagne met paid, earned en owned media voor ruim 300 miljoen weergaven gerealiseerd!
Behaalde resultaten
- Deelnemende influencers: 22 influencers/ 27 accounts
- Totale bereik influencers : 2,002,985 totaal bereik
- Totaal aantal posts/stories: 40 posts/stories
- Totale impressies: 421.000+