Coop Kerstcampagne
Coop
In samenwerking met Coop Supermarkten hebben we in December een influencer campagne uitgezet die helemaal in het teken stond van Kerst. De influencers zijn door Coop uitgedaagd om een kerstklassieker te maken en hun kerstgedachte hierbij te delen. Denk hierbij aan een ossenhaas, garnalencocktail of bijvoorbeeld een carpaccio. Dan niet klassiek op tafel gezet zoals er bijna bij elk huishouden wel wordt gegeten, maar met een twist!
De campagne
Voor deze Coop Kerstcampagne hebben wij 32 food influencers geselecteerd om hieraan deel te nemen. In de decemberperiode zijn dagelijks blogs, posts en stories geplaatst door de deelnemende influencers waarin de heerlijke en unieke recepten werden toegelicht. Coop wilde met het inzetten van food influencers mensen inspireren om tijdens de Kerst niet te kiezen voor de traditionele kerstgerechten, maar om juist een van de 10 kerstklassiekers te maken met een twist.
Naast lekker eten stond de campagne ook in het teken van samenzijn. Veel influencers lieten dan ook hun eigen kerstgedachte terugkomen in hun blog- en/of social media posts. Zo liet Rogier van @the.suburbandad zien hoe hij een van de kerstklassiekers op tafel zette voor zijn buren, en verraste Rachel van het YouTube kanaal de Huismuts een gezin in een prachtige video.
Resultaten
Verwachtingen
- Verwachte aantal influencers
- 30 influencers
- Verwachte totale bereik influencers:
- 440.000
- Verwachte totaal (minimum) aantal posts/stories
- 100
- Verwachte totale impressies
- –
Behaalde resultaten
- Deelnemende influencers
- 32 influencers
- Totale bereik influencers
- 551.000+ totaal bereik
- Totaal aantal posts/stories
- 234 posts/stories
- Totale impressies
- 357.000+ impressies