Je imago veranderen met Influencer Marketing behoort ook tot de legio mogelijkheden van werken met Influencers. De meeste bedrijven zetten influencers nu nog in om bekendheid te genereren voor merk of product. Maar de verwachting is dat in de toekomst meer en meer bedrijven influencer marketing op een strategischer niveau gaan inzetten. Influencer marketing als vast onderdeel van de marketing mix dus.
Imago veranderen met Influencer Marketing
De Amerikaanse PGA Tour, organisator van golf wedstrijden, kiest voor de inzet van influencers om het imago van Golf op te poetsen. Golf staat nu nog vooral bekend als oude mannen sport. Maar met de inzet van jonge influencers, hoopt PGA Tour daar verandering in te brengen. PGA Tour kiest bewust voor influencers die hun jongere doelgroep al aanspreken. “We are widening our circle of storytellers to include influencers we know our fans already look to for insights and information.” zegt Julie Tyson senior vice president van PGA Tour. Maar niet alleen bereik onder hun doelgroep is belangrijk. De gekozen influencers hebben ook echt affiniteit met golf.
Zo heeft PGA Tour bijvoorbeeld Fashion blogster Alexandra Dieck (26) gevraagd over Golf te schrijven. Voor Alexandra is dit niet zomaar een onderwerp waarvoor ze betaald krijgt om over te schrijven. Toen ze klein was nam haar vader haar al mee naar de golfbaan. En Golf zorgde ervoor dat ze een beurs kreeg voor de University of Houston. “People always get super surprised when I play,” zegt Alexandra. “I’m not really good at golf – but I can hit under 100.”
De inzet van influencers die de jongere doelgroep van PGA Tour aanspreken en die daadwerkelijk affiniteit hebben met golf, is een formule die een succesvolle imago-verandering van Golf voorspelt. Durf jij de volgende stap te nemen en Influencers op te nemen in je Marketing Mix?