De niche van gaming influencers is er een die ongelooflijk gegroeid is de afgelopen jaren. Gaming is misschien ook wel de grootste niche wat betreft het bereik van influencers, en er zijn dan ook erg veel gaming kanalen op YouTube. Dit grote bereik van vele gaming influencers kan interessant zijn voor merken, al helemaal als deze ook nog goed bij de interesses van de kijkers passen, dus als het bijvoorbeeld op een of andere manier te maken heeft met gamen. Hieronder zetten we 5 Nederandse gaming influencers voor je op een rijtje.
Kwebbelkop
Jordi van der Bussche, beter bekend als Kwebbelkop, is een Nederlandse gaming influencer die Engelstalige video’s maakt. Omdat zijn video’s in het Engels zijn, heeft hij ook veel volgers wereldwijd. Met meer dan 9 miljoen abonnees op YouTube is Jordi een van de grootste Nederlandse YouTubers. Op het kanaal Kwebbelkop plaatst hij dagelijks een gaming video van verschillende games.
Gamemeneer
Don, oftewel GameMeneer, maakt dagelijks een video voor zijn eigen kanaal met 1 miljoen abonnees over veel verschillende games. Toen hij zijn kanaal begon maakte hij ook Engelse video’s, maar later maakte hij alleen nog maar Nederlandse video’s. Don is een vast gezicht op het kanaal DagelijksHaaDee, het gaming kanaal van Milan Knol. Verder heeft hij zijn eigen boek ‘Hoe word je een GameMeneer’ uitgebracht, waarin hij vertelt over games die hij speelt, hoe hij begonnen is op YouTube en geeft hij tips en tricks om zelf succesvol te worden op YouTube.
Linktijger
Link plaatst elke dag een nieuwe video waarin hij verschillende games speelt, waaronder Fortnite, Pokemon en Minecraft. Op zijn YouTube kanaal xLinkTijger heeft meer dan 600.000 abonnees. Naast zijn eigen kanaal is Link ook onderdeel van het kanaal DagelijksHaaDee.Voor zijn eigen kanaal maakt Link ook video’s in de serie ‘Fortnite Jachtseizoen’, wat gebaseerd is op het format van StukTV.
YouTube Twitch Instagram Twitter
Fifalosophy
Fifalosophy is het YouTube kanaal van Matthy, waarop hij vooral video’s plaats waarin hij FIFA speelt, maar af en toe ook andere voetbalspellen speelt of video’s die niet gerelateerd zijn aan gamen. Hij is nu net begonnen met een nieuwe serie die draait om FIFA19. Dankzij zijn kanaal heeft hij ook leuke dingen buiten YouTube kunnen doen, zo mocht hij in de rust van een AZ wedstrijd een potje FIFA spelen op het veld, en heeft hij Cristiano Ronaldo kunnen ontmoeten in Lissabon.
Maxime MXM
Maxime is een van de weinige vrouwelijke gaming YouTubers. Op haar kanaal Maxime MXM heeft ze 64.000 abonnees en plaatst ze voornamelijk Formule 1, Fortnite, Call of Duty, FIFA en Battlefield video’s. Ook doet ze vaak gaming livestreams van verschillende games op het platform Twitch.
YouTube Twitch Instagram Twitter
Bij Brandambassadors geloven wij in de kracht van Influencer marketing. De hierboven genoemde influencers zijn 5 van de ruim 3500 influencers en BN’ers uit onze database. Via deze database hebben we inzicht in hun persoonlijke voorkeuren, profiel en andere gegevens, en op deze manier kunnen we de juiste influencers koppelen aan een merk. Heb je interesse in een samenwerking of wil je meer informatie? Neem dan gerust contact met ons op!